MPPT, dotaz

Martin Záruba swz na volny.cz
Čtvrtek Červenec 6 22:09:47 CEST 2023

Já myslím, že pro získání maximálního výkonu je rozumné udělat prostý
step-down nebo step-up podle toho, jaké napětí je třeba, ale řídit ho
tak, aby napětí x proud kolektoru byl maximální. No a nebo se s tím
trápit ještě míň a najít optimální napětí pro kolektor někdy ráno a na
to nastavit vstupní napětí. Jak vyjde výstupní je pro topné těleso
jedno. To bude jednoduché a maximální výkon to bude dávat ráno, večer a
v zimě v poledne. V létě v poledne bude výkon trošku menší, protože
optimální napětí na panelu je trochu menší.

Dám sem výsledky měření panelu s MPPT a bez něj při nastavení
optimálního napětí fix. Z odhadu, který jsem zatím udělal mohu říct, že
rozdíly jsou mizivé.

Martin Záruba