Re: Hybridní solár včetně dotace svépomocí - jde to?

Martin Hanek martin na hanek.net
Pondělí Červenec 3 08:41:36 CEST 2023

V sobotních novinách DNES je rozhovor s Davidem Šafářem z EG.D, třeba se
to objeví na idnes.
Je to i o komunitní energetice, rozvoji a posílení sítí,
Elekroenergetickém datovém centru (EDC), které to má centrálně měřit a
rozpočítávat atd.
Logiku mi dává to, že když někdo ušetří na elektřině, protože má
fotovoltaiku, tak stejně ta síť k němu musí vést, musí být plně funkční,
musí mít chytrý elektroměr atd. Takže náklady na distribuci se nesníží a
pokud by je daný zákazník měl nižší, tak to zaplatí ti ostatní. U těch
komunitních sítí to bude podobné. Komunita ušetří za elektřinu, ale
náklady na distribuci tam pořád budou, ne-li vyšší.

Martin Hanek