Re: Hybridní solár včetně dotace svépomocí - jde to?

Neděle Červenec 2 21:13:55 CEST 2023

No nevím. Přijde mi to jako boj proti větrným mlýnům a při tom proč? Mám
rozpis položek na mojí FVE (panely už mám na střeše, měnič a baterku mi
přijdou nainstalovat za 14 dní) a nepřijde mi, že by to bylo nějak
zvlášť předražené. Montáž 16 panelů 23000 Kč, dělali to den ve 3 lidech.
Sám bych to na střechu nevytahal a kdybych si zjednal pokrývače, stejně
bych na tu střechu musel (na střechu se bojím) a o moc levnější by to
asi nebylo.  Za projekt mi počítají (ceny s DPH) 5600 Kč, posudek pro
NZU 5000, administrace všeho 5750. Dotaci mi nevyřizují sami, berou si
na to firmu, co dělá jen ty dotace. To si myslím že není tak strašně
drahé a za to, že to umí vyřídit a nemusím se nervovat, jestli to všema
razítkama projde, jim to rád dám.

Vím, že by to šlo celé pořídit levněji. Panely mám AEG a prý by mi uměli
prodat levnější čínské. Baterku mi nabízeli 10,7 KWh a poručil jsem si
14,2 KWh. Vím, že místo té "vysokonapěťové" by šlo koupit články a
sestavit z nich levnější baterku 48V. Ale musel bych mít jiný měnič.

Když už mi vezli panely, koupil jsem si od nich jeden levný čínský 450W
panel, že si ho přidělám na zahradní domek a z pár peltiérů si udělám TČ
zem-voda pro ohřev sudu ve skleníku. Jenže jsem si u nich zapomněl
koupit ty hliníkové profily na montáž panelu. Tak jsem držáky svařil z
jeklu, natřel epoxy základovkou a polyuretanovou barvou ... dělal jsem
na tom celý den. Profily s nerez držákama na střechu mi na jeden panel
počítali 2100 Kč. No moc jsem neušetřil. Myslím, že se nevyplatí
vymýšlet "levná" řešení. I když někdo to třeba vidí jinak.

Anděl