Promackavaci plechy do klavesnice - PCB layout

Aleš Filip nostromo na khnet.info
Středa Leden 11 09:06:59 CET 2023

Dobrý den,

Já jsem kdysi, ještě v DMservisu tyto kalkulačky opravoval. Tam byla
snad nejhorší klávesnice, jestli si to ještě dobře pamatuju. Kus černého
plastu, v něm zatavené křížem dráty, a ty se propojovaly těma
promačkávacíma žabkama. Za chvíli to zoxidovalo, přestalo to spínat, a
vyčištění moc nepomohlo. U ostatních kalkulaček byl normálně tišťák,
žabky kulaté bez pájecích pinů. Takže žabky byly jenom na tišťáku
položené, a celé to bylo přelepené izolepou. V místě, kudy procházel pod
žabku spoj ke středovému kontaktu byla nepájivá maska, aby se to
nezkratovalo. Když taková klávesnice začala blbnout, tak stačilo izolepu
i se žabkama strhnout, tišťák vygumovat gumou. Žabky umýt v lihu,
naskládat je zpět na tišťák, a přelepin novou izolepou. Tišťák byl
většinou pozlacený. Když se vrstva zlata "proklikala", tak stačilo tu
žabku posunout o pár setin mm vedle, a jelo se dál.

S pozdravem,

--
  Aleš Filip
  Kutná Hora