Re: Trafo - napětí na prázdno / při zatížení

Jiří Linhart hw.jirilinhart na gmail.com
Úterý Leden 10 11:46:18 CET 2023

Zdravím též,

U střídavého napětí se měří efektivní hodnota napětí.

Přepočet na maximální je Umax=Uef*druhá odmocnina ze dvou

Umax=15*1,4=21,2V po usměrnění. Je potřeba odečíst 2x usměrňovací dioda
(0,8V)

Napětí před stab. = 21,2-(2*0,8)=19,6V

Pro stabilizaci mě zbývá 19,6-15=4,6V

JL