rozbor krve

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Pátek Únor 10 12:56:15 CET 2023

Naprilakd tu
https://www.youtube.com/watch?v=Q9zRBfPGlF4
v case 1:08
- kotuc s mikroampulkami so vzorkami je to vzadu
- kotuc s reagenciami je to vpredu
- v strede ta diera je demineralizovana voda na preplach davkovacej ihly

Napriklad tu
https://www.youtube.com/watch?v=Q9zRBfPGlF4
v case 2.13 vklada mikroskumavku so vzorkou  + vidno cislovanie kotuca.

Ked som pred rokmi pripaja biochemicke a hematoogicke analyzatory k
pocitacom ( desiatky analyzatorov v oficialnych biochemikych,
hematologickych labakoch po Slovensku  ),
tak sa davali len mikroskumavky so vzorkami.
Tomu, ze sa do analyzatora dava cela skumavka, ktora prisla s krvou -
neverim.
Biochemicke analyzy robi jeden stroj, analyzu plazmy, zrazanlivost robi iny
stroj, separaciu casti krvi (odstredivky) - iny stroj, po separacii
prislusna vyseparovan cast ide ako vzorka do rovnakeho, alebo ineho
analyzatora, pocty krviniek robi iny cloveko/stroj...
Ti, co mate kamaratov a pod. poytajte sa podrobnejsie.

Cas pokrocil a je mozne, ze sa rozdeli RUCNE laborantkami vstupna vzorka na
niekolko casti a napr. na vsetky analyzy, ktore robi jeden stroj sa da len
jedna vacsia skumavka so vzorkou - uz v tejto oblasti par rokov nerobim.
Stav, ze pride ampulka s odberom od lekara, ta sa stci do jedneho stroja a
ten urobi vsetko je akurat fantazia v scifi filmoch, nie realita.

Dodo

pi 10. 2. 2023 o 10:09 Dodo Racek <dodoracek na gmail.com> napísal(a):