[OT] sluchadla na MRI

AZe aze na seznam.cz
Pátek Únor 10 12:22:35 CET 2023

Nevím jak kde, já na tom byl 2x po sobě (Pá a Po), a žádný velký kravál to
nebyl, sluchátka jsem neměl. Zkoumali cosi v hlavě na krku, prý tam nic není
:) Trvalo to vždy asi půl hodiny. Mělo to magnet 1,5T, nějaký Siemens.
Možná, že jiné systémy a snad i jiný druh vyšetření dělá větší kravál. Bylo
to takové moderní techno :)
Až potom jsem se o to víc zajímal, jak to vlastně funguje. Je to úžasné
využití atomové fyziky v praxi. Docela jsem se divil různým diskutujícím u
článků kolem toho, jak z toho byli vyděšeni a mnozí ještě předtím, než tam
šli. A to ani netušili, že mají kolem sebe víc než tunu kapalného hélia :)
Větší respekt u mne vzbuzoval system CT, to když jsem viděl na vlastní oči
ten stroj bez krytu při údržbě, co všechno a jak rychle se točí kolem
pacienta v tunelu. Myslí, že kdyby to lidé viděli předem, že tam nevlezou :)
aze

-----Původní zpráva-----
From: Petr Zahradník
Sent: Friday, February 10, 2023 11:43 AM
To: HW-news
Subject: RE: [OT] sluchadla na MRI

Tím, že se něco děje, jsem myslel to, když se uvnitř bojíš, dostaneš strach,
aby sis přivolal pomoc 😊 MRI dělá velký kravál, proto dávají sluchátka nebo
špunty do uší. Vyšetření na MRI může trvat hodně dlouho. A někdo má ještě
klaustrofobii. Tak právě dostává to "tlačítko". Ale protože to nemůže být
tlačítko, je to ten balonek s hadicí, takové signalizační zařízení. A
pneumaticky se přenese signál. Pak se tě zeptají, co se děje. Takže jestli
jsi tam měl jen nohy, asi to nebylo potřeba.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601
http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz