RE: LED náhrada vánočních žárovek

Zdenek zdej na atlas.cz
Neděle Prosinec 31 16:23:36 CET 2023

Ahoj.
Ono by se snadno vybralo modernější, ale čistě kvůli navození atmosféry z
dětství bych chtěl oživit původní. Dá se koupit i nové z obnovené výroby:
https://www.vanocnilucernicky.cz/LED-LUCERNICKY-BAREVNE-svetelny-retez-kompl
et-s-napajecim-adapterem-d1.htm
Nově to mají zapojené paralelně s 12 V DC adaptérem. Já mám ještě původní 10
x 24 V AC v sérii.
Kabel (drát) prochází skrz díry v kovové střeše a o hrany se snadno poškodí
izolace. Celá lucerna je kovová, takže případné proříznutí izolace může být
nebezpečné. I to je ale řešitelné smrštitelnou bužírkou...

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jindrich
Fucik
Sent: Sunday, December 31, 2023 2:51 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: LED náhrada vánočních žárovek

Ahoj,

Asi to nechceš moc slyšet, ale pokud s myslíš že ani kabel není co byl
za mlada, tak bych se zamyslel nad tím, jestli si nekoupit třeba tohle:
https://www.aliexpress.com/item/1005006062998920.html
https://www.aliexpress.com/item/1005003093321190.html

Nebo možná ještě lépe tohle:
https://www.aliexpress.com/item/1005006124398345.html
To má 22 cm mezi ledkama a je to outdoor. Po pravdě, máme to doma na
pergole už asi 3 roky a kupodivu to stále funguje. Jediné co s tím dělám
je, že na jaře prostříhám popínavky, které zarostly solár. Jinak to je
stále na stejném místě a kupodivu to funguje. Jo a ty "tvary" jsou jen
silikonové nástavce, takže je jedno co si koupíš, pokud chceš použít
vlastní lucerničky.

Jo a taky máme doma nějakou variantu tohoto:
https://www.aliexpress.com/item/1904389359.html
To je spousta ledek WS2812. Kupodivu to funguje celkem dobře - zejména
dětem tedy. Dělají s tím různá kouzla.

Dne 30.12.2023 v 17:41 Zdenek napsal(a):
> [...]
> ve stavu odpovídajícímu napájení 230 V. Předělávat to na paralelní
> zapojení je asi zbytečné, takže jsem našel nějaké LED v patici E10,
> které by šly použít za předpokladu správně polarizovaných původních
> objímek. Např:
>
> https://vi.aliexpress.com/item/32957156427.html
> <https://vi.aliexpress.com/item/32957156427.html>
>
> https://vi.aliexpress.com/item/4000314628123.html
> <https://vi.aliexpress.com/item/4000314628123.html>
>
> Při použití 10 ks 3 V LED vychází napájení 30 V, ale možná bude stačit 24
V.