8086 vyvojove prostredie/debugger/emulator

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Prosinec 31 13:43:46 CET 2023

1. Přesvědčit školu, že by neměla učit krám co byl krámem už před 30 lety:-)

Jinak zrovna x86 assembler je super, v něm se reálně dají napsat i
poměrně velké programy. Ale 086 má velmi otravná omezení ohledně
použitelnosti různých registrů pro různé věci. Až od 386 funguje
normálně, tedy až na pár specialit jsou možné všechny kombinace operadnů.

2. Když jsem do gůglu napsal vscode assembler, tak mi to našlo mraky
odkazů a hned v prvním "how to" týpek měl něco, kde se vyskytovaly věci
jako mov eax,1234 tedy právě ten 386+ assembler.

Výhoda vscode je jasná, je to velmi rosšířené univerzální IDE, takže se
k němu najde dost věcí a taky má všeobecný smysl se v něm učit.

PH