Listovica 22.12.?

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Středa Prosinec 27 17:32:03 CET 2023

no lepsie sa uz nestretnu, na to treba viac merani. Spravne otazky. Este
sa tomu v buducnosti, ked bude volny vikend budem venovat.

Je to komplikovane. Niektore hodnoty su zname z kalibracie, ich hodnota
je naviazana na primarny statny etalon a ma urcity rozsah. Napriklad
vsetko co suvisi s meranim mostikom. Do toho vstupuje presnost a
stabilita prenosu multimetrom, ktora je napr. na napatovom rozsahu
zanedbatelna, ale na odprorovom nie.

Ine merania volt-amperovou metodou znova pouzivaju etalony inej veliciny
naviazane na narodne etalony a tiez maju urcity rozsah. Tieto zdroje
maju urcity sum, multimeter ma urcity sum. Kombinuje sa tam vsetko.

Porovnanie s mostom cez multimeter ma ucel zistit ako dobry je multimeter.

Moc by som sa v tom uz nenimral. Ucelom bolo trochu si pocvicit pracu s
merakmi a cislami. Do casopisu kategorie D (vydava sa ku pivu na vyrocnu
listovicu) plne adekvatne. Do casopisu kategorie A by autor uviedol
vsetky podrobnosti, matematicke vztahy, surove data, specifikacie
pristrojov, kalibracne certifikaty, meraci dennik atd.

b.