Arduino a ethernet

Michal Vanka junk.mv na gmail.com
Sobota Prosinec 23 19:02:13 CET 2023

On Sat, Nov 25, 2023 at 5:44 PM Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta na hascomp.cz>
wrote:

> Arduino ale pouziva specialni svaby, ktere uz delaji i IP stack a jenom se
> to nejak konfiguruje a posilaji data, ne? Zadny IP stack se neprogramuje,
> co taky do ATMEGA s malou RAM...
> Takze se to asi redukuje na preruseni pri prijmu a odeslani dat?

Wiznet.

Každopádně pokud máte svoje jednočipové firmwary napsané opravdu dobře
(tedy jako neblokující),
tak žádné přerušení od externího ethernetového čipu nepotřebujete.
A úplně nejlepší je v dnešní době pro komunikaci po Ethernetu nepoužívat
Arduino s Atmegou, ale něco rychlejšího s více jádry.
Třeba ESP32 nebo RP2040. Doba Ethernetu na Arduinu je totiž už dávno pryč
Been there done that, viz moje website z roku 2004:
https://www.vanka.net/embedded-ethernet-enabled-devices.htm

Hezké svátky,
Michal