Paralelní spojení třífázových generátorů

Jan Půhoný konference na puhy.cz
Sobota Prosinec 23 10:15:36 CET 2023

Zdravím konferenci,

pro radost jsem si pořídil tři větrné turbínky, bydlím na kopci, celkem
tady fouká, ekonomické to není. Hračka pěkná.

Měl jsem představu, že to třífázové napětí cca 30 - 100V podle otáček
usměrním a pak to paralelně spojím a budu s tím krmit nějaký malý měnič
nebo ukládat do baterie. Samozřejmě to takto nefunguje, protože reálně to
bere vlivem rozptylu parametrů generátoru výkon hlavně z jedné a druhé dvě
se točí prakticky naprázdno. Dá se to nějak elegantně vyřešit? Spojení na
AC straně jsem zkoušel, ale také nefunguje dobře, protože ty generátory
mají samozřejmě výrobní rozptyl a je problém s roztočením protože ty které
nejsou roztočené brzdí ty už roztočené.

Hledal jsem nějaký MPPT modul se vstupem do řekněme 20 - 150V, ale nějak
nenacházím. Je to rozumná myšlenka pro každý generátor použít malý MPPT
měnič, nastavit je na stejné výstupní napětí a spojit až jejich výstupy?
Nejde to vyřešit nějak elegantněji?

Díky,

Honza Půhoný