Re: Potřebný průměr trubky pro protažení kabelů mezi rozvaděčem a solárním měničem

Martin Záruba swz na volny.cz
Čtvrtek Prosinec 21 12:04:03 CET 2023

U bojleru to asi nevadí, ale pokud je spotřebičem keramická deska, kde
každých 20 vteřin sepne relé, pak za hodinu je to 180 sepnutí, na každé
bude reagovat řekněme 2 vteřiny, to je 360 vteřin, tedy 6 minut tedy 0.1
hodiny krát 2kW, to je 200Wh přetoku za 1 hodinu provozu. Opravdu to
funguje tak špatně? Já to teď ráno měřil a za stejných podmínek mi to
udělalo 2.8Wh přetoku. (tedy to vykázal podružný elektroměr, který umí
měřit i odpor k práci).

Martin Záruba