Re: Potřebný průměr trubky pro protažení kabelů mezi rozvaděčem a solárním měničem

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Prosinec 20 09:32:07 CET 2023

Myslíte, že jde o zpoždění?
Podle mě tam bude hrát roli spíš impedance té smyčky nebo něco takového.

Bavíme se o regulaci srandovních 50Hz, tvořenou nějakým PWM na
frekvencích v řádově kilohertzích.
Tady podle mě zpoždění na drátech v desítkách metrů nemůže hrát žádnou roli.

Dneska se asi většinou používají smartmetry.
A to i v případě, kdy ony samy neměří proud přímým měřením, ale kdy jsou
ke smartmetru připojena proudová trafa.
A komunikace s měniči je většinou dost pomalá. I když ten smartmetr umí
115200 bps, tak jede třeba na 19200 bps.
Takže evidentně o nějaké závratné rychlosti měření tady nejde.

Kdyby se Vám chtělo experimentovat, tak by bylo zajímavé připojit to
proudové trafo drátem 4m o průřezu 0.14mm2
(běžná tenká signálová licna) a pak třeba 10m drátem o průřezu 2.5mm2
(běžný elektroinstalační kabel CYKY).

PL