Re: Potřebný průměr trubky pro protažení kabelů mezi rozvaděčem a solárním měničem

Martin Záruba swz na volny.cz
Úterý Prosinec 19 10:58:57 CET 2023

Pokud chce hlídat, aby neměl přetoky do sítě, je asi jediné spolehlivé
řešení přivést hlavní přívod od elektroměru k rozvaděči FVE a odtud dál
k domovnímu rozvaděči. Pokud je měření přetoků přes rs485, je to příliš
pomalé a přetoky budou. No a pak tam musí vést kabely od panelů. Já mám
9 stringů s malým napětím 80V. Takže mi tam vedou tři kabely 5x2.5. To
proudově bohatě vyhovuje, třemi vodiči (+) teče max 8A a společnými
dvěma (-) 12A. Pro 2.5 tedy s dostatečnou rezervou, napětí 80V je bohatě
v pohodě a kabel je za přijatelnou cenu. Výhoda je, že každý string mohu
vypnout samostatně.

Martin Záruba