Re: OT: fotovoltaika vybíjení baterie

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Pátek Prosinec 8 11:41:04 CET 2023

Já jen nechápu vaše stesky nad skládačkama, když číňan to má dávno roky
vyřešený v těch all in one bednách, akorát si musíte vybrat tu s
požadovanou funkcí mezi těma skoro stejně vypadajícíma. To akorát v
česku kvůli dotacím se dělají takovéhle ptákoviny, aby se udělal objem
pár jakože západním "značkám" a zisk odtekl do těch jedině správných
zemí a aby to vypadalo složitě.

Udělat dobré baterky taky není jenom tak, ale to už jsme tu probírali.

Baterky s 1V8 nejsou žádná tragédie, horší by byly přebité nebo
přepólované o víc jak 100 mV. Stačí je naformovat jako se formují při
prvním nabíjení - z výroby totiž mají ty články napětí +/- 200mV, kolem
nuly prostě.

Pokud jsou ale slabé baterky v sérii a rve ses do nich proud "co to dá",
tak je to taky špatně.

Pylontechy mají uváděný maximální mžikový proud a lidi si to pletou se
jmenovitým, tak aby jste nebyli překvapení, když vám řeknu že ten
maximální se podle modelu pohybuje jenom 7-14A. Je to průser, mám taky
říkali že 0,5C je v pohodě. Není a proto se nám to nafukuje, protože
jsme počítali s 0,5C (nabíjí se z toho e-auta 22kW). Takže aby jsme to
pokryli, musíme mít další dva sloupy s baterkama, jaká to radost,
naštěstí se nám to tam v Brně ještě vejde, ale v Olešnici to bude ještě
zajímavý..