PL2303 was:Re: Cinske STLinky do kosa was: [OT] Re: Cim naprogramovat nove AVR s UPDI ?

Martin Blaha conf.hw na elektronek.cz
Pátek Prosinec 1 10:14:00 CET 2023

Zdravím,
Dne 01.12.2023 v 10:09 Martin Hanek napsal(a):
> [...]
> Máte Win10, kde funguje, aktualizujete nebo koupíte PC s Win11 a
> displej přestane fungovat, protože jak píše výrobce:
> https://www.prolific.com.tw/US/ShowProduct.aspx?p_id=225&pcid=41
> - Windows 8/8.1/10 are NOT supported in PL-2303HXA and PL-2303X EOL
> chip versions.
> - Windows 11 and higher  are NOT supported in PL-2303HXA/
> TA/TB/HXD/RA/SA/EA (EOL chip version).
> a je zameteno, prostě to vyhodíte.
> Když tam dáte starší driver, tak jej Windowsy časem automaticky
> aktualizují na nový driver a ten chip PL2303TA opět zablokuje.
toto by mě zajímalo, zda jde u Windows nějakým způsobem zakázat update
konkretního driveru,
přesně z důvodu tohoto profilic čipu...

> [...]
> jiné ovladače, které fungují:
> https://www.virtuos.cz/manualy-ovladace-zarizeni-emulujici-seriovy-port/
> a ty už se nijak neaktualizují, protože ten přeznačený chip už drivery
> Prolificu "nevidí".
>
> Když byla ta kauza se zablokovanými čínskými klony FT232, tak dost
> lidí (i zde) praktiky FTDI odsoudili, že co si dovolují blokovat
> čínské kopie. Já jsem tak kritický nebyl a to jich používáme stovky
> ročně.
> Tohle je, podle mě, mnohem horší chování. Máte originál chip, který
> roky funguje a najednou přestane. Vysvětlujte to zákazníkovi.

MB