FVE stridac pro bojler atd.

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Srpen 27 16:02:31 CEST 2023

Nevím o nich vůbec nic.
Ale porovnáním parametrů se mi víc líbí ten zelený.
Umí větší proud z panelů (14A, ten druhý 13A).
A hlavně má výstupní napětí AC 120-245V.
Kdežto ten šedý má AC 120-350V !
Takže při připojení většího počtu panelů tam bude proklatě vysoké napětí
na AC výstupu.

Zadarmo není ani jeden z nich.
Konferencí tady proběhly odkazy na malé 1f měniče pro obecné použití,
nejen pro ohřev vody.
A ceny měly snad podobné.
Ty normální měniče budou podle mě univerzálnější a budou asi mít i
kvalitnější výstup (míň hranatý "sinus").
Takže bych šel spíš do nich.

Jestli náhodou ty měniče pro ohřev vody nemají přepálené ceny, protože
speciálně na ohřev vody existuje
dotační titul v rámci NZO. A tak toho možná výrobci zneužívají, protože
běžná populace o měničích toho
asi moc neví. A tenhle je přece dělaný na vodu, tak nám to bude dobře
fungovat, mámo...

Cena měniče je ne-nejvýznamnější položka. Zvlášť v případě, že si to
někdo nechá nainstalovat dodavatelsky.

Mimochodem až někdy dodělám tu svou velkou FVE, tak asi taky půjdu touto
cestou.
Koupím si malý 1f měnič a připojím na něho 3 kWp panelů.
Původně jsem zvažoval ty panely přidat do stringů velké FVE. Ale už tak
budu mít DC napětí přes 600V,
a to už se mi zdálo přece jen trochu moc. A paralelně je dávat nechci.

PL