Arduino IDE

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Sobota Srpen 26 13:17:12 CEST 2023

"The size of the char datatype is at least 8 bits. It’s recommended to only
use char for storing characters. For an unsigned, one-byte (8 bit) data
type, use the byte data type."

https://www.arduino.cc/reference/en/language/variables/data-types/char/

Proč to tak je, netuším, jestli je to dobře nebo ne taky netuším, ale píšou
to tam...

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: Martin Záruba
To: hw-list na list.hw.cz
Sent: Saturday, August 26, 2023 12:55 PM
Subject: Re: Arduino IDE

No dobře, že vypisuje jeden znak pro hex 0-F má logiku, ale jak může být
char znaménkový, když je to znak? Nedochází mi rozdíl, mezi char a unsigned
char?

Martin Záruba
Dne 26.8.2023 v 12:23 Jindroush napsal(a):

To chovani je ale prece v poradku, proc jste ocekaval neco jineho? Proste to
vypisuje cislo v dane bazi, tj. 0 je v hexu 0. Char je znamenkovy a zjevne
znamenkove rozsiril -1 byte na -1 int a to je pak 0xFFFFFFFF.
Na printovani dvouznakoveho hexu bych si napsal vlastni funkci, ale ne
zbytecne tu s ohejbakem.

    unsigned char hi = (input >> 4) & 0xf;
    unsigned char lo = input & 0xf;
    hi += hi < 10 ? '0' : 'A' - 10;