OT: tak uz nesmime ani zarivky ?

konference na vojtek.biz konference na vojtek.biz
Pátek Srpen 25 16:11:40 CEST 2023

Nevím jak jste experimentoval a jaké to mělo parametry. Já to v tomto případě několikrát viděl na vlastní oko.

Velká tmavá hala.  Velký točený kus správné otáčky, T8 zářivky z tesly s obič tlumivkou a neměl jste šanci poznat jestli to točí, nebo ne.

J.V.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Miroslav Šinko
Sent: Friday, August 25, 2023 12:35 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: OT: tak uz nesmime ani zarivky ?

Nevideli ste gramofon s tanierom, ktory ma reflexne pruzky na nastavenie presnych otacok? My sme mali taky pozicany v 90tych rokoch na intraku a tie pruzky pekne fungovali pod trubicovou ziarivkou, co bolo bezne svietidlo v izbach.

miro

Používateľ Petr Labaj <labaj na volny.cz <mailto:labaj na volny.cz> > štvrtok 24. augusta 2023 napísal:

Tohle se velmi traduje. Ale nikdy se mi nepovedlo takového efektu docílit, i když jsem se snažil.
Luminofor má nějaký dosvit, takže podle mě těch 100 Hz prostě ve velké většině překryje dosvitem.
Chtělo by to asi pro pokusy nějaké speciální rychlejší zářivky.

PL