Tlac priehladneho objektu

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Srpen 14 15:11:17 CEST 2023

Trochu unesu vlákno - i když jsem se na to asi už ptal, ale než přišla doba,
kdy to budu potřebovat, tak jsem to zapomněl... Čím chladit akryl při
frézování? Budu potřebovat ukrouhat pár okýnek a než si do toho zalepím
frézu, tak se raději ptám :) Když jsem to dělal posledně, tak jsem chladil
nějakým olejem a celkem to šlo, jen to byla taková děsně špinavá práce. Je
něco lepšího?

A abych jen neunášel - co spíš zkusit SLA tisk? Doba pokročila a SLA se s
FDM dobře doplňuje a průhledné resiny se dělají (jen některé mají maličko
větší sklony ke žloutnutí), na takovéhle neprůhůedné, ale dobře průsvitné
věci by to mohlo být tak akorát. U FDM se mi nikdy nepovedlo, aby ta
struktura nebyla v materiálu patrná (ale zase na druhou stranu mi to taky
nikdy nevadilo, ono to lépe rozptyluje světlo LEDek pod tím).

Pavel Kutina

----- Původní zpráva -----
Od: "Petr Labaj" <labaj na volny.cz>
Komu: <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: pondělí 14. srpna 2023 14:40
Předmět: Re: Tlac priehladneho objektu

A jde to vůbec udělat tak, aby to bylo pěkné?

Co to zkusit jinak?
Pokud jsou to jen 2D nebo 2.5D objekty (což by podložky mohly být), tak
to vyfrézovat z akrylu.

Je-li to prostorově složitý objekt, tak to případně pojmout naopak.
Na 3D tiskárně vytisknout negativ jako formu. S tou si pohrát, rukama
vyšmirglovat a povrch ještě slít v acetonových výparech.
A pak v ní ty požadované objekty odlít z nějaké průhledné pryskyřice.
Viděl jsem kdysi nějaký projekt, kde si tak borec odlíval dokonce čočky
pro pole laserů.

PL