Mechanické montážní komponenty pro fotovoltaiku a vedení kabeláže

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Srpen 11 04:50:29 CEST 2023

Zdravím všechny, zejména pak solární barony.

Jaké montážní komponenty jste prosím použili nebo použijete pro upevnění
panelů?
Standardně se na to používají hliníkové profily, k tomu pak zespodu
úchyty na různé druhy střech, a shora přítlačný prvek pro upevnění panelu.

Jde mi ale o to, že ty běžné profily jsou většinou nahoře otevřené.
Prostě tam mají T-drážku, do které se zasune posuvná matice a tím se
chytne panel.
To je jednoduché a funkční. Ale co voda, resp. v zimě led?
Docela mě děsí pomyšlení, že tam naprší nebo roztaje sníh, ten v noci
zmrzne a profil to "otevře".
Jak to prosím řešíte vy?
Existují i profily shora zavřené, ale na se pak montují speciální úchyty
a je to vždy uzavřený systém jedné firmy.
A to by se mi tedy moc nelíbilo.

A pak druhý dotaz: jak prosím řešíte fixaci kabelů pro propojení
jednotlivých panelů pod panely na šikmé střeše?
Na rovných střechách se většinou montují panely zešikma, tam je to snadné.
Ale na šikmých střechách se panely často jen "připlácnou" na střechu.
Tedy na ty výše zmíněné hliníkové profily.
Výsledkem je, že panel pak leží nějakých 5-10cm nad střechou. A pod ním
jsou ty propojovací kabely.

Ale nějak mi nepřijde dobré tam nechat ty propojovací kabely s konektory
jen tak volně ležet na střeše.
Pokud tam v mě mezeře mezi střechou a panelem třeba pojede ze střechy
sníh nebo led, tak může tu kabeláž namáhat.
Ale na nějaké svazkování tam asi není při montáži místo na ruce.
Jak jste to prosím řešili vy, případně jak to u vás řešila instalační firma?

Děkuji předem za tipy a informace.
PL sbvo.
(solární baron v očekávání)