Old mcu was: Voyager 2

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Srpen 2 17:04:50 CEST 2023

[preposielam]

Ahojte,

ja som pre svoje stare mcu PIC16Fxxx ubastlil ten teplomer, o ktorom som
pisal v predchadzajucom vlakne. Snazim sa ich este zrecyklovat a dat im
nejake zmysluplne vyuzitie. Programujem ich dnes uz vyhradne v xc8 free s
-O2, ale niekedy sa mi zjezia vsetky vlasy na hlave, ked vidim co to
generuje oproti staremu PicC PRO. Nastastie sa kod vmesti do 4kW flash
pamati... A ano, mam v nom aj chyby. Napr. pri zobrazovani zapornych cisel,
som si omylom vymazal flag znamienka minus. Ale aspon som prvy krat v
zivote pouzil debuger v PIC, co bola fakt v tomto pripade velka pomoc.
Bastlenie tychto teplomerov je uz len moje hobby a konicek a relax na dlhe
vecery, ked nemozem zaspat.

A.

p.s.: Vyhodit sa daju tie old mcu snad kedykolvek, len to dnes nie je "in".

Jj. Před týdnem jsem demontoval řídící jednotku, kterou jsem před 20
lety celou vyrobil. Byly v ní dva procesory AT89C2051. Pro toho, komu to
nic neříká, má to 2kB flash na program a 128B (opravdu 128byte) na data.
Do dnes funguje. Ještě jsem našel i výpis programu, i v assembleru to
byla honička se vejít do paměti. Používalo to teploměry 1-wire DS18B20.

(kdyby pro ně měl někdo použití, dost mi jich zbylo)

Martin Záruba

Dne 2.8.2023 v 12:19 Jindroush napsal(a):
>* Kdejaky starec, ne? Napr. muj posledni projekt na hrani ma cca 12t
*>* radku v 6502 assembleru. Na druhou stranu, jak se znam, verim tomu, ze
*>* by mi nekde okolo Saturnu neco nekde preteklo ;)