Re: OT Spotové tarify

Menšík, David david na mensikovi.com
Úterý Srpen 1 15:58:44 CEST 2023

Dobrý den.

V principu platíte ceny, které jsou na stránkách operátora trhu -
krátkodobé trhy, denní trh:
https://www.ote-cr.cz/cs/kratkodobe-trhy/elektrina/denni-trh
Zde vidíte ceny na aktuální, resp. následující den v EUR za MWh po
jednotlivých hodinách dne.
Cenu pro převod na Kč odvodíte vynásobením denním kurzem ČNB střed:
https://www.cnb.cz/cs/financni-trhy/devizovy-trh/kurzy-devizoveho-trhu/kurzy-devizoveho-trhu/index.html
Tím dostanete hodinovou cenu v Kč.

A teď jde o to, zda máte průběžné měření (např. typ B), nebo neprůběhové
(typ C).
Pokud máte neprůběhové měření, pak se cena vypočítá jako průměr s TDD, tj.
vynásobí se hodinové ceny koeficientem typové dodávky (záleží na tarifu
el.), ty se sečtou a podělí počtem hodin. Z toho dostanete průměrnou cenu
elektřiny za 1MWh, ale ošetřenou TDD. No a tím vynásobíte spotřebu a je to.
Pokud máte průběhové měření, pak se to rovnou násobí a teď nevím, zda se to
ještě nějak ošetřuje TDD, zřejmě ne. Průběhové měření je (alespoň já ho tak
mám) po 15 minutách.

Pokud někdo měl spot již v minulém roce a nechal si ho, tak minimálně do
dubna 2023 nemusel mít průběžné měření (tak jako já do instalace FVE),jak
je to teď nevím přesně.

Co se týče dodavatele v Praze - nemohu sloužit, nejsem z dané oblasti. Ale
měl jsem za to, že ohledně místa se mění jen distributor, nikoliv dodavatel.

David.