jednotka slunecniho svitu "S" na CHMU ?

d.petr d.petr na post.cz
Úterý Srpen 1 11:58:18 CEST 2023

Dobře, porovnal jsem pro Libuš graf skutečného slunečního výkonu
https://www.chmi.cz/aktualni-situace/aktualni-stav-pocasi/ceska-republika/stanice/praha-libus
s grafem podobným odkazu z dotazu
https://www.chmi.cz/files/portal/docs/poboc/OS/KW/Captor/tmp/DMULTI-P1PLIB01.gif
a jen mě to spíš utvrdilo v tom, že GIF obsahuje dobu (ve vteřinách) slunečního svitu za posledních 10 minut. GIF pro včerejší odpoledne rozhodně neobsahuje hodnoty přes 800, jako W/m2 prvního odkazu.
Navíc ten graf, na který obvykle koukám a který nemá pro slunce jednotky, ale nápadně se shoduje s grafem od meteorologické kamery, má popisek "Přímý sluneční svit".
Ale přít se nechci, každý nechť je spokojen se svým vysvětlením.
P.