CAN analyzer Cando

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Září 12 00:02:50 CEST 2022

CANbus je má oblíbená hračka.
Zkusil jsem stáhnout ten odkazovaný SW. Ale vůbec mi nenabídl vytvoření
interface.

Na první pohled to vypadá jako stará verze open-source programu Cangaroo.
A to je jediný SW, se kterým jsem se na Windows taky nespojil.
Má stejný interface pro konfiguraci adaptéru, a taky mi nic nenabízí.
Mám k PC připojený serial/CAN adaptér s protokolem Slcan (Lavicel) a
ještě USB/CAN adaptér Peak.
Ale ani jeden z nich mi nenabídne.

Vám to evidentně něco nabídne, když můžete vybrat "cando0".
Dneska na to nemám čas, ale zítra můžu zkusit do do toho svého adaptéru
nahrát firmware CANable, což je asi to, co tam máte Vy.

Každopádně bych zkusil použít originál Cangaroo a ne nějaký jeho podivný
čínský fork.
Třeba tady to máte i v binárce pro Windows, abyste to nemusel kompilpvat.
https://canable.io/getting-started.html
https://canable.io/utilities/cangaroo-win32-0363ce7.zip

Jinak dobrý SW je třeba CANdevStudio (Windows, Linux) nebo Busmaster
(Windows).
Ale je třeba napřed zkontrolovat, jestli pojede s tím Vaším adaptérem.
Na Linuxu se toho dá skoro vždy dosáhnout pomocí SocketCAN, na Windows
musí mít daný SW podporu přímo pro daný adaptér.

PL