Re: KiCad - otočení souřadnice Y

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Říjen 14 20:31:26 CEST 2022

Díky.
To je hezká vychytávka.
Je to snad první věc, u které uznávám, že je vyřešena líp než v Eagle.
(což je ale samozřejmě hodně ovlivněno tím, že Eagle slušně znám a KiCad
skoro vůbec).

U toho KiCadu mě zatím překvapila jedna principiální věc. A to je malá
podpora externích nástrojů.
Opět - možná je to jen tím, že zatím nevím kde je hledat a jak je použít.

V Eagle jsou mraky ULP scriptů/programů pro všechny myslitelné úkoly. Ať
už dodané výrobcem, nebo komunitou.
Takže tam není problém mít třeba export do DXF, protože pro to existuje
několik exportních ULP, s různými vlastnostmi.
Je to dáno asi i tím, že je to tam chytře vymyšleno. Jako vše v Eagle -
velmi jednoduše, ale chytře.
Programuje se tam v takovém ořezaném C, je to slušně zdokumentované,
docela jednoduché a je přístup ke všem komponentám schématu, desky nebo
knihoven.

Něco podobného jsem čekal v KiCadu. Resp. díky open-source spíš ještě
bujnějšího. A zatím z toho ten pocit nemám.
Třeba je to ale jen má neinformovanost a budu časem příjemně překvapený.

Na tom KiCadu je stejně zvláštní to defaultní pojetí.
Dá se nastavit jak se má chovat zoom kolečkem. Je to (podle mě) při
návrhu velmi často používaná a nezbytná funkce.
Přitom defaultně je to nastaveno tak, že to poskakuje po obrazovce jako
koza.
Komu proboha může vyhovovat, že při zatočení kolečkem mi obrázek, který
maluju, ujede někam do háje?
Tak proč tam vůbec takovou věc naprogramoval? A ještě ji nastavil jako
defaultní chování.
A totéž třeba ty záporné souřadnice. Dnes již řešitelné, ale dříve vůbec
ne. A i dnes je default podivné inverzní pojetí.

PL