Osazovacka

Ondřej Janovský ondrej.janovsky na alarex.cz
Sobota Říjen 1 08:47:20 CEST 2022

Ahoj,

takže mé zkušenosti jsou následující:

1. Největší "oser" je příprava osazovačky na novou desku. Takže pokud
možno stroj s automatickými podavači.
Já používám jen držáky na pásky součástek a to je peklo. Otrava je
neustále posouvat pásky, odstřihávat, stahovat fólii. Každou chvíli do
něčeho drbnu, pásek zapruží a součástky skáčou ven.

2. "Computer vision" je asi nejdůležitější součást. Nechápu, jak to může
pořádně fungovat ne otevřených konstrukcích, když se neustále mění
světelné podmínky.
Já mám spodní kameru krytou tak, aby viděla jen součástku. Ale budu
muset zakrýt celý stroj, protože slunce za okny mění pravidla hry.

3. Mechanika osazovačky - ta kupodivu může být hodně zprasená (plastové
díly na 3D tiskárné) a funguje to na 0603 v pohodě. Používám ozubené
řemeny a motory Nema 17 , 0.9 st.
Jenom další stavba co bude, už nebude jako stolní, ale jako stroj -
skříň a bude vylitá "umělým kamenem", jak mi tu někdo radil.

4. OpenCV - nemám zkušenosti s profi stroji, ale autor OpenCV a komunita
kolem udělala neskutečný kus práce a ten software je více než
použitelný. Použití nějaké 32Bit desky s firmware Marlin nebo RepRap je
v pohodě.

5. Rychlost osazovačky - moje dosahuje cca 450-500 součástek za hodinu.
Má jen jednu hlavu, dvouhlavé provedení by to asi trochu zvedlo. Ale u
malých sérií je mi to fuk. Upnu dvě desky k osazení, připravím pásky se
součástkami, spustím a jdu dělat něco jiného. (no někdy ne, jen čumím
jak to pracuje, pak se zvednu, jdu zkontrolovat 3D tikárnu a čumím
tam..... a pak je konec pracovní doby)

Takže shrnutí:

Pokud je třeba co nejdřív osazovat spolehlivě, koupit profi stroj a
hlavně automatické podavače.

Oja