Re: OT Divná jednotka gravitace

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Neděle Listopad 6 19:32:38 CET 2022

Ano, je to tak. Mě se v tom včera večer nechtělo už vrtat, ale lze to
najít i pro tu γ Col A.
https://en.wikipedia.org/wiki/Gamma_Columbae
a když kliknete na to Surface gravity (log g) objeví se
https://en.wikipedia.org/wiki/Surface_gravity

Astrofyzici jsou divný kmen, že používají cgs je to nejmenší. Jak
zabrousí do kosmologie, je to opravdu tragédie. Objeví temnou hmotu a
vůbec jim nevadí, že gravitační pole centrálního tělesa je úplně jiné
než pole plochého disku galaxie. Z úbytku světla vzdálených supernov
vyvodí, že v současném vesmíru převládá jakási temná energie, ale když
si to přepočtete, zjistíte, že se v modelu _vůbec_ neuvažuje o tom, že
by se nějaký foton po cestě dlouhé 10 miliard světelných let mohl někde
pohltit. Mezigalaktický prostor je tedy podle nich úplně prázdný a
extinkce neexistuje.

Mrazík