FVE - stavba LIFEPO baterie.

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Pondělí Květen 9 18:31:25 CEST 2022

Moc se mi líbí jak řešíte balancování … přelévání a tak
Opravdu máte pocit že je to tak zásadní?

V běžném provozu zjistíte že
- V rozsahu 20-80%SOC není co balancovat, křivka je plochá
- Nad 90% nebudete chodit protože si budete chtít šetřit baterky, navíc opravdu roste napětí rychle s každou Ah
- Občas bude potřeba baterky stejně dobít na balancovací napětí a pak udělat reset SOC
- Teorie o to že budete balancovat předem a plynuje jsou super, ale bude to fakt potřeba?
- v době kdy balancujete, tak je většinou léto a tak vás nějaké účinnost netrápí (nevadí že se protopí x Wh)

Pavel

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Libor Konecný
Sent: pondělí 9. května 2022 15:27
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: FVE - stavba LIFEPO baterie.

Letmo jsem si prostudoval  praci,  vetsinu uz  znam z jinych dokumentaci, nicmene jedna vec me zaujala a to schema  obr 7.27
Vypada to fantasticky jednoduse,spolehlive a 'levne'.
Ma nekdo s timto zkusenosti? Laka me to vyzkouset misto pasivniho balanceru. Misto poctu tlumivek/2 mam v kazde vetvi po 1 resistoru, takze jedina zmena by byla napajet ten toroid.
Na 16 clanku tedy jeden toroid a 8 samostatnych vinuti.
Na jaky prikon a napeti jej dimenzovat ?
Jaky je potreba prepinaci cas odhadem ? Jednotky milisekund ?
Nabude to zpusobovat ruseni ?
Algoritmus prepinani bude slozitejsi, ale schematicky to vypada perfektne.
Proc se tedy resi slozitejsi balancery, kdyz by slo pouzit pro konkretni sestavu s konretnim typem baterii  zapojeni z obr 7.27 ?
LK