[OT] LNG energeticka bilance

Neděle Březen 27 22:17:46 CEST 2022

U přítelkyně jsme tohle dělali. Vyhodit uhelný kotel, TČ zem-voda
připojené na původní radiátory a protože tam nebylo možné dělat plošný
zemní kolektor, dělal se vrt.
Je to celé popsané tady https://vaelektronik.cz/tepcerp/zemvoda.html
Máme tam problém s vrtem, protože je tam jílovec/slínovec až do 70 m bez
vody, nejspíš budeme dělat druhý vrt. Ale to je barák, kde se spálilo
60-80 metráků uhlí. Když tam máte skálu, v té vycházejí vrty dobře a i
vrtařům se to dobře dělá. 25 metráků uhlí, to bych viděl na nějaké malé
TČ pod 10 KW. Koukněte sem https://www.tepelna-cerpadla-spirala.cz/ ceny
tam má příznivé.
Vrt by vám měla téměř zaplatit kotlíková dotace, my jsme dostali 127000
Kč. Nebo pokud vám okolo baráku teče větší potok/řeka, pouvažoval bych o
TČ voda-voda. Vyřídíte příslušná povolení :-( a natáhnete dvě hadice. Já
topím vodou ze studny, ale vodu mám v 1,5 metru a když ze studny beru
1200 l/hod, hladina klesne možná o 10 cm. TČ bych doporučoval s
frekvenčním měničem, má to mnoho výhod. Nepotřebujete akumulační nádrž,
jede si to na nějaký stálý výkon a vychází o kousek lepší COP. Pokud
chcete experimentovat se solárama, TČ s frek. měničem nemá proudovou
špičku při zapnutí a výkonově se dá řídit podle toho, co dají soláry.
Instalaci jsme si dělali sami, je to holt týden až 14 dní práce.

Anděl