RE: Záhada Timepixu, aneb počet kombinací LFSR

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Čtvrtek Březen 24 11:29:04 CET 2022

K otazke 2. :

Polynom musi byt:
1. neredukovatelny ( nema faktory)
2. primitivny (najmensi polynom ktory dokaze faktorizovat je 2^ (2^m) - 1 + 1

Takze maximalna sekvencia ktoru dokaze LFSR vygenerovat je 2^m - 1
Pre dlhsie sekvencie sa kombinuju 2 polynomy kazdy moze mat iny stupen.

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Thursday, March 24, 2022 11:18 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Záhada Timepixu, aneb počet kombinací LFSR

>1. Hádanka: Proč tam není normální čítač, jakou výhodu má takovýhle RND
>generátor.

Odpoved asi vyplynie z aplikacie resp. naslednych obvodov, pripadne z obdobia, ked to vzniklo. Toto riesenie obchadza dlhu dobu ustalenia asynchronneho ("ripple") citaca, a je aj o nieco rychlejsie a lacnejsie/mensie ako synchronny citac.

>2. Dotaz: Obvykle je u této koncepce počet kombinací o 1 menší než 2^n,
>takže např. z 10bit po derandomizaci vzniknou hodnoty 0-1022. Jenže ten
>Timepix ze 14b udělá 0-11810. Proč?
>
>Je správná domněnka, že od určitého počtu bitů registru, je potřeba mít
>víc zpětnovazebních bitů, aby se zachoval max. počet kombinací?

Toto je dost tazka otazka pre teoretikov. Ja som sa pozrel do wikipedie a v tabulke vzorovych polynomov pre 14b su 4 spatnovazobne bity, ale trebars pre 15 su len 2.

wek