FV - ekonomika - bylo par postrehu ze skoleni

Standa Palas stpalas na volny.cz
Pondělí Červen 27 23:49:59 CEST 2022

Myslím, že nejrozumnější přístup je držet se od velkých dodavatelů ČEZ,
Eon atd.. co nejdál. Tedy pokud to jen trochu jde.  Pokud mohu soudit,
tak fotovoltaika je pro ně spíš osina v zadku. Monopol kdy energii
vyráběli akorát oni  jim vyhovoval. Dneska je možná virtuální baterie
výhodná. Za rok klidně změní podmínky tak, že to už tak výhodné nebude,
za dva roky už to bude prodělečné. Nejhorší je, že veškeré vyhlášky a
předpisy jsou psány tak aby vyhovovaly především velkým dodavatelům.
Zkuste si zjistit, co obnáší připojit si do sítě malou vodní elektrárnu,
nebo kogenerační jednotku. To je byrokratická hlava 22. Proč vlastně
nemůžete legálně dodat energii sousedovi? Klidně i ta cena za distribuci
by se dala skousnout. Ale zákony to prakticky neumožňují. Copak by to
jednoduše nešlo? Dnes v době internetu? Proč se u nás tak hlídají ty
přetoky a proč jsou třífázové symetrické střídače u nás ekonomická
sebevražda a jinde to nevadí?

S.P.