Re: Hybridní měnič na síť

Neděle Červen 19 21:20:35 CEST 2022

V baterkárnách - tedy zařízení na formování a měření kapacity NiCd
baterek, už 25 let dáváme čtyřkvadrantový tyristorový měnič.
http://piknymburk.cz/merbat.html
Je fakt, že se to neprovozuje v rodinném baráku, ale ve firmách
(většinou depa ČD). Při vybíjení jde do sítě cca 10-20 KW a vybíjí se 5
hodin. Pokud vím, nikdy nikdo nic nevyřizoval a ta zařízení běží
většinou nepřetržitě. Dokonce mi to jednou vysvětlovali tak, že oni
energii do sítě nedodávají, že tam jen vrací část toho, co před pár
hodinama odebrali. Sice jim říkáme, že rekuperace při vybíjení šetří
energii, ale pokud v té firmě zrovna tolik neodebírají, mám dojem, že
klasický elektroměr to nedokáže odečíst. Nikdy s tím nebyl problém. Ale
asi to bude tím, že to nejsou soláry, u kterých distributoři už předem
vědí, že mají za přetoky buzerovat.

Spíš by mě u přetoků zajímalo, pokud není čtyřkvadrantový elektroměr,
dokáže to někdo zjistit? Není to jen (byť široce rozšířené) strašení?

Anděl