vykonove bistabilni rele

Sobota Červen 18 08:40:11 CEST 2022

Asi tak. Ta tlumivka má 16,5 mH, aby účinně filtrovala kmitočty už od 75
Hz (zabezpečovačka používá 75 a 275 Hz) a když mi tam běží PWM, tak na
300 Hz, protože to je jediný kmitočet (a jeho násobky), který se tam
běžně vyskytuje z napájecí sítě a zabezpečovačka proti tomu musí být
odolná. Tlumivka má izolaci na 10 KV a přepěťovka na vstupu zapálí pod 2
KV. Pokud by se tam dostaly 3 KV, muselo by být něco hodně špatně (zkrat
troleje na kolej a současně přerušená kolej) a vypnula by to vstupní
pojistka, co je ještě před přepěťovkou. Nějaké prsknutí a zákmity -
možná tam jsou? Když tak to chytí bleskojistka. Vedlejší efekt této
velké indukčnosti je, že změny proudu jsou tak pomalé, že žádná další
přepěťovka není potřeba. Je tam přes celé zařízení kapacita 20 uF, která
spolehlivě potlačí vliv nějaké parazitní kapacity tlumivky. Tranzistory
sepnou při nárůstu napětí dostatečně rychle. Ve spínačích (jak v té
vstupní "diodě" tak i v regulátoru), je vždycky 20 tranzistorů a jeden
má trvalou zatižitelnost 60A. Impulzně snese ještě víc. Ta celková
trvalá zatiřitelnost je počítaná na 160A a je omezená jen chladičem.
Byly tam nějaké požadavky na odpor v sepnutém stavu, z toho to vyšlo
takhle mohutné. Když si vezmete vlnu 350 us při přímém zásahu blesku a
že bleskojistka to omezí na 2 KV, za tlumivkou není prakticky nic.
Dráty pod plechem - s parazitníma vazbama jsem nikdy problémy neměl a
když to takhle vyhořelo, nebylo to přetížením a přepálením drátů, ale
teplem z druhé strany plechu. Ono se nějak nepočítá, že to takhle vyhoří
a nestává se to. To by jste musel i v rozvaděčích tahat každý drát v
samostatném plechovém kanálku.

Anděl