Re: OT: soláry a solární ohřev vody

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Středa Červen 8 09:07:45 CEST 2022

Zdravím, taky uvažuju o solárech na ohřev vody.

Nerozumím tomu, proč by mělo dojít k elektrolýze - topná spirála je "na
suchu" v keramickém tělese. A myslím, že výsledek když dojde k
zaplavení  bude stejný ať tam je DC a nebo AC.  (U AC vzniká na obou
elektrodách kyslík i vodík, kdežto u DC na jedné jen vodík, na druhé
kyslík - ale smíchá se to stejně v prostoru nádrže).

Výstupní tvar plánuju použít "modifikovaný sinus"
https://www.abctech.cz/default.asp?show=wm&wmpart=article&wmaid=101

a šířkou pulzů regulovat výkon. Na zhášení kontaktů by to mělo být OK.

Petr