Požár soláru - měření úbytku na DC kabeláži

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červenec 21 20:28:44 CEST 2022

Na iDnesu (a asi i jinde) je článek o požáru střechy se solárem.
Docela by mě zajímalo co a proč tam vlastně hořelo.

Blbě udělaná kabeláž (velký přechoďák) nebo přehřáté bypass diody
můžou požár iniciovat, ale samy mají příliš málo hořlavého materiálu
na nějaký požár.
Tak jestli to nebylo nějak jinak a nezačal hořet třeba měnič někde
na půdě.

Ale s tím mě napadlo, že jestli si nějaký ten solár postavím, tak si tam
udělám 4-drátové měření odporu přívodních DC vodičů.
Od panelů natáhnu dolů ještě další dvojici tenkých drátů a budu
porovnávat rozdíl napětí mezi proudem zatíženým vodičem a napětím
na nezatíženém vodiči.
Když se to měření udělá galvanicky oddělené, tak by se dalo velmi
snadno realizovat i nejlevnějším MCU.

PL