Re: OT: Regulace vytápění bytu plynovým kotlem.

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pátek Červenec 15 14:24:59 CEST 2022

Dne 15.7.2022 v 12:35 d.petr napsal(a):
> No a to je ono. Ekvitermní regulace (obecně) funguje dobře až tehdy, když se doplní čidlem vevnitř.

Já bych jen poznamenal, že moje domácí equitermní regulace sice má čidlo
vnitřní teploty, ale jen proto, že jsem jej koupil za 12,- a tak jsem ho
připojil. jeho aktuální vliv na regulaci je nastaven na 0,1% a je
ubytované v prádelně.

Což ale neznamená, že ta regulace nemá přehled o teplu spotřebovaném v
baráku (někteří lidé považují slova teplo a teplota za rozdílná).
V mém případě se spotřebované teplo odvozuje od rozdílu teploty vody z
kotle do radiátorů a vody z radiátorů do kotle. Podle tohoto rozdílu se
usoudí na to, že budova potřebuje, nebo naopak nepotřebuje upravit
některý z parametrů.
Samozřejmě je k tomu nějaká programátorská magie s časem, která se snaží
identifikovat krátkodobou změnu od otevřeného okna, nebo změnu
způsobenou zavřením (otevřením) nějakého radiátoru a tak podobně, ale to
už jsou jen hračky.

Takže mohu konstatovat, že ekviterm nepotřebuje úplně nutně znát teplotu
v baráku, ale potřebuje znát množství tepla spotřebované v baráku. Což
někteří lidé považují za různé údaje.