Re: Loxone, Elitt Smart Home, ZigBee nebo něco jiného?

Pavel Kratochvíl kratochvil na seznam.cz
Pátek Červenec 15 08:42:03 CEST 2022

Zdravím, taky doporučím Home Assistant. Provozuji podobné konfigurace. Jedno
RPI 4B a jedno 3B+ a SSD disky. Zařízení mám ESP Home a Zigbee. Micro SD
karty dlouho nevydrží (pokud nemáte nějaké průmyslové), to SSD je nutnost.
Jinak co se týče hardware tak možnosti jsou skoro neomezené.
Pavel

---------- Původní e-mail ----------
Od: Marek Sembol <hwm.land na gmail.com>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 15. 7. 2022 5:47:33
Předmět: Re: Loxone, Elitt Smart Home, ZigBee nebo něco jiného?
"
Ja pouzivam Home Assistant bezici na RP4B s SSD diskem (miniaturnim, 120GB
tusim)
MQTT (mosquito), Zigbee2Mqtt, ESPHome

Zarizeni nebo zigbee (tlacitka/dverni kontakty, teplomery - dlouha vydrz na
knoflikovku); zarovky, zasuvky - neni riziko, ze nebudou s ESP.

Zarizeni s ESP (vypinace do zdi, rele s ESP) jedou nebo tasmota (historicky+
lenost) nebo ESP Home.

Obecne ESP Home ma (pro mne) nad Tasmotou obrovskou vyhodu v tom, ze jdou
pomoci konfigurace vyrazne 'naprogramovat'. Pro jednoduche veci staci
zakladni kofigurak (== slozitost obdobna tasmote), ale vypinac ve zdi muze
mit svoji logiku (pouzivam napr. pro nouzovy rezim kdyby chcipnul HA server
nevo WiFi)

Na stejnem RPi mi bezi jeste par drobnosti at uz v ramci HA, nebo jako
samostatne docker kontejnery (AdGuard, Traefic+OAuth)

BR,

Marek

On Thu, Jul 14, 2022 at 11:42 PM Tomas Dresler <dresler na hw.cz