Re: OT: Regulace vytápění bytu plynovým kotlem.

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červenec 14 16:05:17 CEST 2022

Ukaž mi v praxi nějaký příklad, kde dosáhnu kvalitnější regulace v
otevřeném systému, tj. bez zpětné vazby, než se zpětnou vazbou.
Ani sebelepší model nedokáže postihnout úplně všechno. A náhodně
proměnné podmínky už vůbec ne.
Mr. Valuch tady kdysi napsal nesmrtelnou větu: "Někdy je lepší měřit než
počítat.".

Všechno, na čem mi záleží, dělám se zpětnou vazbou s rychlou reakcí na
regulační odchylku.
Nakonec bez zpětné vazby nemůžeš nejenom třeba řídit auto, ale bez ní
třeba ani nesbalíš ženskou.
A můžeš si na to dělat modelů kolik chceš (na to řízení auta i na tu babu).

A případná námitka, že ekvitermní regulace používá taky nějakou zpětnou
vazbu: ona reguluje dům. Já chci ale regulovat místnost.
A to jinak tam kde jsem já, jinak kde je žena, jinak v dílně, jinak v
garáží atd.

PL