nabíjení článku 18650

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Čtvrtek Červenec 14 14:41:23 CEST 2022

Ahoj,

Zase si hraji s věcma, kterým málo rozumím.
Mám poskládaný takovýto vláček:

Na začátku je solární panýlek 6V/500mA
https://www.aliexpress.com/item/32890011097.html

Za ním je "jako" MPPT nabíječka CN3791:
https://www.aliexpress.com/item/4001079800497.html
datasheet:
https://drive.google.com/file/d/1ZIz-g1Jr38AtyV3laDNRDJvZzaruCr8K/view

a na konci je článek 18650 25R 2500mAh
https://www.aliexpress.com/item/1005003804108054.html

Když jsem vzal článek a zapojil ho, tak jsem zjistil, že je na něm už
jen 1,8V napětí. Takže asi není v nejlepší kondici. Očekával bych, že mu
tedy vzroste vnitřní odpor a bude se "rychle nabíjet" a "rychle
vybíjet". No pro začátek jsem ho tam nechal. Celkem rychle se dostal na
nějaké 3,3V, tak to se mi zdálo v pohodě. Ale teď už je nějakou dobu
pořád na napětí kolem 3,7 V a moc neroste.

Otázka, která mne zajímá. Jsem jenom netrpělivý? Třeba dnes je venku
spíš oblačno, takže solár asi nedá celých 500mA a článek pro plné nabití
v zásadě potřebuje 5h při 500mA. Nebo je článek nějak po smrti a už ho
nikdy nedostanu na 4,2V, aby ho ta nabíječka považovala za plný?

Jen pro informaci, nabíječka má Rcs značený jako R050 -> 0,05 ohm, takže
maximální proud teoreticky 0,12/0,05 = 2,4A. Takže limit je co dá ten solár.

díky

Jindra