Rozdiel medzi STM32G0 a L0

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Sobota Červenec 9 15:49:34 CEST 2022

Mně se QFN pájí lépe než TQFP. Chce to horkovzdušnou pájku, ale ta se dá
koupit do 2000Kč (mám Proskit). U toho TQFP buď ohnu nožičku nebo udělám
kuličku mezi nožičkami a pak jí musím odsávat. QFN lehce pocínuji (i
plošný spoj, olovo) a pak nahřeji horkým vzduchem. Pokud je správný
footprint, sedne si to samo povrchovým napětím. Chce to kvalitní tavidlo.
Jinak přejít na novější 32-bit ARM není až taková věda. Jde o to, na co
jste zvyklý. Lze použít i ten klikací nástroj od STM, ale je to docela
pakárna, generuje to spousty zbytečného kódu nebo můžete použít Arduino
knihovny. Do začátku to stačí, když se s tím trochu sžijete, zjistíte,
že pro jednoduché periferie jako je GPIO nebo sériový port stačí zapsat
pár bitů do registrů a funguje to. Je dobré si uvědomit, že ty knihovny
STM jsou dělány tak nějak odspodu, z hlediska hardware, takže stejně
periferie musíte nastudovat z RM. Arduino je udělané spíš z hlediska
aplikačního programátora, takže pokud od toho nechcete něco zvláštního,
tak to funguje. Pokud ale chcete třeba ADC přes DMA, musíte si to napsat
sám. Docela hezky měli před léty udělané knihovny v NXP - byly to
vlastně příklady s přímým zápisem do registrů, dost dobře komentované.
Dneska asi už mají také nějaký klikátor.

Mrazík