Jak zpusobit pozar v obyvaku

Pondělí Leden 31 17:56:21 CET 2022

On 30 Jan 2022 at 17:15, Petr Labaj wrote:
> - Jako podklad pod laserem řezaný materiál zásadně něco nehořlavého.
> Nikdy (pro jistotu ještě jednou _nikdy_) ne nějaký papundekl nebo dřevo.
> Jednak z důvodů, na který jste metodou pokus-omyl přišel sám. Ale dále i
> z toho důvodu, že ten hořlavý podklad i při správném řezání obarví a
> opálí řazený materiál zespodu.
> Takže buď řezat ve vzduchu (nějaká ta voština, hroty a podobně), nebo
> jednodušeji nějaký plech. Ideálně asi nerez, pokud možno ne moc lesklá a
> tedy odrazivá.

Já ještě dodám, že výrazně lepší je ne-plocha, tj. voština, hroty, sloupky+magnety
apod., protože když se řeže skrz, tak čmoud leze i pod to a když to leží na ploše,
byť nehořlavé, tak se stejně kouř dostane mezi materiál a podložku a na té spodní
straně materiálu může ošklivě ohnusnit okolí řezu. U většího výkonu než "ukazovátko"
to je docela výrazné, třeba když se řeže překližka - to lepidlo se odpálí na hustý
lepivý čoud, který se na to snadno zase chytne. Lze vidět před Vánoci na trzích u
prodavačů vypalovaných ozdob, kde to pak vydávají za "víc přírodní" :-)

D.O.