Zapojení alternátoru

Sobota Leden 29 15:25:20 CET 2022

Ví někdo, jak je zapojen takový modernější alternátor? Jsou to normalne
3 faze do trojuhelniku a na kazdem vrcholu 2 diody?

Fotka: https://www.hascomp.cz/alternator.jpg

Vyvedeno ze statoru je 3x2 vodicu, nevim, jestli vzdy ty 2 v drzaku jsou
paralelne? Jeden plisek vede na diodu na -, jeden na diodu na +, tam
neni poradne videt ale asi jsou 3 diody zespoda na tom hornim plechu.
Ten horni plech je +

Mate mne, proc je u jednoho dvojvyvodu dioda na zem zdvojena?

Vinuti ma prakticky nulovy odpor a je pribodovane -> nezmerim nic, na +
je ubytek tak nejak bezny, na - to vypada na zkrat (mezi vinutim kdekoli
a zemi)

Dioda oznacena sipkou je trosku divna, jsou zalite nejakou pruznou
hmotou a tahle je u vyvodu mirne vydrolena...

Myslel jsem, ze uhliky, ty nejsou nic moc ale tohle je asi horsi. Kdyz
jsem meril v aute za chodu, napeti s otackama roslo jen o par desetin V
max k 13V. Auto umrelo nastesti az doma na vybitou baterku...