Re: Gramofonový předzesilovač

Středa Leden 26 19:55:52 CET 2022

To myslíte kondy na výstupu zesilovače? Pokud je symetrické napájení,
tak tam kondy nejsou potřeba. Těch pár mV nesymetrie přece reprákům
nemůže vadit. A ve výhybkách mám (teď v těch malých bedničkách) fóliové
kondy. 10uF není zas taková kapacita, aby to nešlo.
Ostatně teď si chci dělat nové reprobedny, už to mám předběžně dojednané
s truhlářem. Staré bedny jsou jednak příliš velké (70 litrů, v každé 2x
ARN6604 + teslácký střeďák a výškáč) a taky tam mám v každé bedně
MDA2020 :-(

Nábytek mám z větší části dubový, takže bedny budou z dubových desek.
Reprobedny (jak ty velké staré, tak dvoje mrňavé, co jsem mezi tím
udělal, tak i ty nové) si dělám zásadně bez bassreflexu. Nevím, jestli
je moje úvaha správná, ale bassreflex je přece rezonátor a musí mršit
impulzní odezvu, navíc na rezonančním kmitočtu bassreflexu klesá
impedance reproduktoru a né každý zesilovač to zvládá. Bedny dělám jako
aktivní, výhybky před koncovými zesilovači a zesilovače pro každé pásmo
zvlášť. Takže repráky mají optimální tlumení i na dělícím kmitočtu a
úbytek hloubek způsobený malým objemem kompenzuju korekcí v zesilovači.
Zvuk mi přijde o dost lepší, basy neduní.

Anděl