Re: solární nabíjení ESP

Lukas Burda burdal1 na post.cz
Neděle Leden 23 20:18:42 CET 2022

Pěkný den,

jak je to vlastně s těmi panely při osvětlení bez odběru? Já měl z minulosti
nějak vžité to, že se zbytečně zahřívají a degradují, nevím jestli to tak
fakt je. Nicméně, pod dojmem toho, jsem do svých dvou projektu se solarem a
liionkou dal 6 V solarni panylek a k baterce paralelní stabilizátor s TL431
na 4,15 V, aby to odebíralo i s nabitou baterkou. Docela by mě zajímalo jak
to je.

Nicméně na původní dotaz, který zněl asi na vylepšení směrem k efektivitě,
tam nevím, 2w panýlky moje senzory utáhnou i takhle, takže jsem neměl důvod
to řešit.

Luká Burda

---------- Původní e-mail ----------
Od: Jindrich Fucik <fulda na seznam.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 23. 1. 2022 19:43:37
Předmět: solární nabíjení ESP
"Ahoj,

dnes mne instructables upozornili na projekt, který se mi docela
pozdává. Ptačí krmítko s foťákem.
https://www.instructables.com/Happy-Birds-a-World-of-Connected-Bird-Feeders-
Conn/
Řekl bych, že to není tak hrozný projekt. Já bych se trochu podíval na
tu solární nabíječku. Zdá se mi, že přímé napojení článku přímo na
lineární nabíječku není moc šťastné. Ale nevím, jestli zvětšení
složitosti na PWM přinese nějaký efekt.
A druhé co bych předělal je anténa. Prostě bych zvolil nějakou
sektorovku místo všesměrové. To ale není tak podstatné.

Co si myslíte o nějaké modernizaci toho nabíjení?

Díky