[OT] automat/manual, was: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Leden 22 02:14:45 CET 2022

Kdysi dávno jsem byl taky zastáncem té "železniční "cesty vývoje.
Dneska už si ale namyslím, že by to byl hlavní směr vývoje.
("železniční" cesta - vybuduju něco jako "koleje", po čem budou jezdit
auta, která nebudou muset mít žádnou extra inteligenci)

Ta "železniční" cesta je příliš náročná na to, že vždy bude mít jen
omezený rozsah.
Je to jako se skutečnou železnicí - ta taky jezdí jen nějaké hlavní
trasy, ale automobilová doprava je naprosto nezbytná na obsluhu
minimálně té poslední míle (v praxi ještě mnohem víc).
Takže i kdyby se na všechny hlavní trasy nadělaly nějaké majáky, podle
kterých auta pojedou, stejně bude třeba řešit zbytek cest.
A to třeba nejen u nás. Možná že v nejrozvinutějších oblastech světa
ano, ale nejsou jenom ty. Jsou i periferie.
Po zavedení automatizace se začnou ztrácet řidičské návyky, takže pak po
sjetí z nějaké automatické dálnice stejně musí nastoupit AI.

Kdybych si mohl tipnou, tak svět půjde dál rozvojem AI, možná ale s
asistencí.
Tedy instalací například nějakých inteligentních značek. A nakonec možná
i těch majáků, který by se instalovaly například při podobných
problematických situacích, jako zde byly zmíněné. Objížďka, přejetí do
protisměru, překážka na trati atd.
A taky cestou spolupráce aut navzájem. Auto vepředu má informaci o
nebezpečné situaci dřív než moje auto. Pokud auto v poruše odstavím na
krajnici, může to předem reportovat projíždějícím autům. Pokud to moje
zahájí nouzové brždění, může to dát vědět autům za mnou atd.

Navíc nějaká případná "železniční" infrastruktura, která by vodila
hloupá auta, by byla dost zranitelná.
Nejsou mezi námi jen lidé, kteří pro ostatní chtějí jen to nejlepší. A
sabotáž nějakých majáků, které pak v hustém provozu zajistí, že řetězově
spadne 50 aut z mostu do řeky - to by bylo spektakulární video. Kvůli
kterému stojí zato vydat nějaké úsilí na provedení té sabotáže.

PL