Re: Můstek chcípá

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Leden 21 14:28:02 CET 2022

[preposielam]

Ahoj,

este jedna prakticka poznamka na margo odpalovania suciastok. Urcite sa Ti
uz stalo, ze Ti odskocila sonda z osciloskopu a vyskratovala
napajanie integrovanych obvodov za vydatneho iskrenia. Ten isty efekt mozes
dosiahnut aj skrkanim srobovakom po prislusnom kondenzatore v 12V zdroji.
Aspon tolko moja bastlicska nesikovnost hovori... A pokial je v obvode
energia na iskru, tak sa mozu aj tie suciastky odpalovat. A dalej zhodou
nahod na mcu.cz prave riesia cievku so zeleznym jadrom z relatka a ako prve
je na videouputavke spica radovo niekolko 100V... Takze aj pri 5V ci 12V
nie je relativne bezpecne nic. Aspon tolko sa snazia naznacit YT a prax. A
na zaver moje doporucenie, umyselne to velmi neskusajte.
A.