RE: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut, was: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Středa Leden 19 21:36:18 CET 2022


Když se tady bavíme o ergonomii, tak vás pobavím.
V Enyqu škodovka posunula bezklíčkové odemykání a startování ještě kousek dál, otázka kterým směrem.
Žádné tlačítko se totiž nemačká, jen máte klíč v kapse, sedne, šlápnete na brzdu, kliknete si Bčko na voliči jízdy, dáte plyn a jedete.
Má to jako vždy ale pár detailů které autor sw nedomyslel. Auto pozná přítomnost řidiče podle senzoru v sedačce, když nesedíte, tak je zatažena ručka a "zapalování" vypnuté.
No a já když si sedám, tak si většinou ještě lehce na sedačce posednu a co myslíte že udělá auto? Všechno zhasne, přestane hrát rádio.
Kdyby tam byla alespoň na sekundu prodleva, tak to neudělá, ale takto ne, každé nastoupení tedy znamená dvojitý start celého cirkusu. Stejně tak když člověk potřebuje třeba vytáhnout doklady policajtům, zaplatit v mc drive, atd.
Psal jsem to i do zpětné vazby o kterou se občas dožadují, ale nečekám že se to někdy upraví.

U vystupování, to funguje pěkně, zastavíte, vycvaknete pás a v tom okamžiku auto usíná, zatahuje se ručka.

Jinak dálkáč na bránu je nejlepší si oboustrankou nalepit na strop auta a je vyřešeno 😊

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Radek Benedikt
Sent: středa 19. ledna 2022 21:17
To: 'HW-news' <hw-list na list.hw.cz>
Subject: RE: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut, was: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

	Vzhledem k tomu, aby jim někdo neurazil sklenene dveře do showroomu, tak mistni prodejce vyjizdi s autem ven sam a zakaznik dostava auto nastartovane. Od doby kdy s tim soused odjel k Albertu co mame po ceste domu a uz neodjel, tak tu radeji xkrát zopakuji jak to auto vůbec nastartovat.
Pise to sice na displeji, cesky, nicmene ten SW je poplatny soucasne době a s ergonomii nemá co spolecneho. Pro start musí byt vyrazeno, zmacknuta spojka a brzda a pak muzu nastartovat. Když se dobije HV baterie (O.K.
celych 48V) tak to zacne používat celkem transparentne i start stop (nepouziva to pro nej starter a clovek o nem při provozu vi jen podle odezvy
klimatizace) + pripadnou forsaz kdy se elektromotorem vylepsuje charakteristika turbomotoru. Sranda je když dojde energie v HV casti. Pak se ozve kouzelna hlaska "HV vyboj nefunkci, pro start použijte systém". A clovek pak blbne u nejake zavory, budu si muset docist navod. Problem je ale spis s nedotazenym pipakem, je monotoni a clovek se z neho nic moc nedozvi.
Vysmech je pipnuti, jako kdykoli jindy a na displeji "Nebezpeci kolize".
Cist hlasku nebo sledovat auto před sebou? A řekl bych ze v mysli programátora ma nejvyssí prioritu hlaska "Nebezpeci namrazy" a vločka přes cely displej. V tom byla perfektni FabiaRS, ta mela na nebezpeci naledi perfektni "cinkani". 
	A u modernich aut je snad nutnosti vyhrivany volant, dotykac v rukavicích nejde. I když tadu je kde co na tlacitkach na volantu tak je preci jen mensi ztrata pozornosti tuknutim do tlacitku na volantu vytahnout na displej seznam (treba volani) a místo rolovani z volantu na ten treti radek tuknout prstem. A celkem to mam uz i zvladnute AI (umelou inteligenci)
:-) vedle na sedadle - když se objevi seznam a není ve standby (spicim
rezimu) tak prejde na hlasove ovladani "Komu zase chceas volat?" a tak sem tam dovolam i bezdotykove...
	A celkem me auto na druhou stranu uci nedigitalni brzdeni, tj.
nebrzdit na poslední chvil, ten Mild Hybrid je celkem prinosem a pro nabiti baterky ci co tam je to chce brzdit rekuperaci. A asi se vratim ke spotrebe pneu jako u RSka, dost často prejizdim mistni vysoce zivou hlavni trasu E35 a tam je dobre mit preci jen nejakou tu akceleraci a ta I30 se umi rozjizdet dost efektne, bez ohledu na nastaveni jizdniho rezimu. Pokud muzu posoudit po tech par tisicich km co s tím mam najezdeno, tak celkem pohoda az na dve věci co me stvou - ten pipak (ten je superdebilní) a vymazani limitu omezovace rychlosti při vypnuti zapalovani. Takze prujezd boxy/mestem se musí po kazde znovu nastavit. Nejak jsem si na ten omezovac rychlosti za ty roky zvykl...

Radek (benedikt2hw.cz)

-----Original Message-----
Na brzdu? Já to mám v Mitsubishi na spojku.

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list