Re: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut, was: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta na hascomp.cz
Středa Leden 19 13:08:18 CET 2022


To je taky dost blba vychytavka, v minulosti jsem uz asi 2x v nouzi 
pouzil starter k popojeti z kritickeho mista, kdyz motor vypovedel sluzbu...
Ale aspon u aut co mam, to blokuje jen starter, motor pri pusteni spojky 
v pohybu normalne naskoci.

Dne 19.01.2022 v 13:04 Petr Zahradník napsal(a):
> Na brzdu? Já to mám v Mitsubishi na spojku.
>
> Petr Zahradník, počítačový expert
> e-mail: clexpert na clexpert.cz
> mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
> http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
> Petr Zahradník, Computer Laboratory
> Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Tomáš Koželuh
> Sent: Wednesday, January 19, 2022 12:58 PM
> To: 'HW-news' <hw-list na list.hw.cz>
> Subject: RE: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut, was: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla
>
> Nevím, jak u konkurence, ale u Audi musím šlápnout na brzdu, aby se tlačítko vůbec pokusilo startovat. Navíc má dvě polohy, první je jako otočení klíčku do polohy 1, druhá start. Když nechci start, nešlápnu na brzdu a auto jen ožije. Osobně si myslím, že tento systém bude mít většina aut.
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Holec Jiří
> Sent: Wednesday, January 19, 2022 12:39 PM
> To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> Subject: RE: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut, was: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla
>
> No tady vidím problém v tom tlačítku, u spínací skříňky nechám kliček v poloze zapnuto a vesele si startuju klikou, tlačením. U tlačítka jak se začne od kol motor a tím pádem i alternátor točit, muže už být energie tolik že se pokusí vysunout pastorek startéru, teda pokud jiná elektronika nečte z vačky nebo odjinud už se točím, nevysouvej.
>
>   
>
> From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Šerých Jakub
> Sent: Wednesday, January 19, 2022 12:23 PM
> To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> Subject: RE: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut, was: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla
>
>   
>
> Rozjedu se z kopečka, zařadím vhodný převodový stupeň a za opatrného pouštění spojky otočím klíčkem (zmáčknu tlačítko), jako bych startoval. Jak řídící jednotka pozná, že motorem točí setrvačnost auta a ne startér? (při baterce vybité natolik, že motorem neotočí, ale na krmení ostatní elektriky má síly dostatek)
>
>   
>
> Jakub Šerých
>
>   
>
> From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz <mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz> > On Behalf Of Jan Kuba
> Sent: Wednesday, January 19, 2022 11:09 AM
> To: HW-news <hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz> >
> Subject: Re: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut, was: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla
>
>   
>
> Při startování startérem je všechno směrované pro start motoru. Různé "předvstřiky, obohacení, nastavení různých klapek" a já nevím jakých ještě dalších režimů, včetně relativně přesných otáček startéru. Prostě řídící jednotka těsně před a při startu motoru ví, že probíhá start a dělá všechno pro to, aby to bylo OPTIMÁLNÍ a aby nedošlo k nějakému hazardnímu stavu.
>
>   
>
> Při startu přes převodovku jednotka neví, že se startuje a může dojít k nějakým nestandardní stavům. Umocněné to může být tím, že je malé napětí na akumulátoru pro činnost řídící jednotky, pro zapálení směsi atd...
>
> Tohle samozřejmě neplatí u starých aut jako je š120 atd..
>
>   
>
> Zkoušel jsem jednou při jízdě z kopce s vypnutým motorem nastartovat na čtyřku ve snaze ušetřit baterií... bez problémů to naskočilo ale v zápěstí se rozsvítilo grilované kuře. Už to dělat nebudu. Octavia 3 TDI
>
>
>
> středa 19. ledna 2022 AZe <aze na seznam.cz <mailto:aze na seznam.cz> > napsal(a):
>
> 	To je možná myšleno tak, že auto při roztahování delší dobu nechytne a pak by k tomu (snad) mohlo dojít.
>
> 	Při starování startérem by se to asi tak dlouho netrápilo. Ale pokud to při roztahování chytne hned, asi nic nehrozí. Nevidím rozdíl v roztáčení motoru přes převodoku a pomocí startéru, tedy pokud se s tím zachází slušně a nezařadí se tam zpátečka...
>
> 	aze
>
> 	
>
> 	From: Petr Zahradník <mailto:clexpert na clexpert.cz>
>
> 	Sent: Tuesday, January 18, 2022 9:36 PM
>
> 	To: HW-news <mailto:hw-list na list.hw.cz>
>
> 	Subject: RE: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut, was: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla
>
> 	
>
> 	Autům nerozumím a toto vlákno ani nesleduji. Jen náhodně jsem otevřel. To zničení katalyzátoru, co jsem slyšel, se má tak, že když auto tlačíš, může se do katalyzátoru dostat palivo. A to potom může shořet a tím zničit katalyzátor.
>
> 	
>
> 	Petr Zahradník, počítačový expert
>
> 	e-mail: clexpert na clexpert.cz <mailto:clexpert na clexpert.cz>
>
> 	mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
>
> 	http://www.clexpert.cz <http://www.clexpert.cz> , http://www.zahradniksebavi.cz <http://www.zahradniksebavi.cz>
>
> 	Petr Zahradník, Computer Laboratory
>
> 	Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
>
> 	
>
> 	From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz <mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz> > On Behalf Of Jan Kuba
> 	Sent: Tuesday, January 18, 2022 6:20 PM
> 	To: HW-news <hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz> >
> 	Subject: Re: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut, was: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla
>
> 	
>
> 	Myslím, že hlavní důvod je katalyzátor, nebo obecně filtr pevných částic a nějaký nestandardní stav při tom roztlačování.
>
> 	Alespoň jsem to někde zaslechl..
>
> 	
>
>   <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
>
> Bez virů. www.avast.com <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
>
> 	
>
> 	út 18. 1. 2022 v 17:52 odesílatel Jiří Majzlík Nemeček <jirry na centrum.cz <mailto:jirry na centrum.cz> > napsal:
>
> 		Jsem téhož názoru. Podle mě, pokud startovací aku neotočí motorem, ale
> 		uživí zapalování, nemůže ničemu uškodit, když se motor roztočí přes kola.
> 		
> 		Spíš myslím, že je to obecný trend přimět lidi, aby při jakémkoli
> 		problému platili za servis. Myslím si taky, že když má auto startování
> 		čudlíkem, nic jako roztlačení už stejně nepůjde, protože povel pro start
> 		se může dát jen se zmáčknutou spojkou.
> 		
> 		Jinak ze života: Zrovna nedávno kolegovi oddělali motor v autě tím, že
> 		ho tlačili. V servisu. Ne roztlačovali, jen tlačili po dílně. Už se asi
> 		nedozvíme detaily, ale nejspíš autem cukli se zařazenou rychlostí, ale
> 		na špatnou stranu, motor se otočil v protisměru, přeskočil rozvodový
> 		řetěz a při prvním nastartování bylo vymalováno. To ale není obecný
> 		problém, jen šlendrián motorů TSI, které mají napínák rozvoďáku z
> 		naprosto žalostného materiálu. Výrobce ušetřil 50 Kč, kolega provařil
> 		100 tisíc. Co dodat, prostě Škoda :-/
> 		
> 		JMN
> 		
> 		
> 		Dne 18.01.2022 v 16:47 Jan Waclawek napsal(a):
> 		> A ja som zase tomuto nikdy neporozumel. Teda s vynimkou tej automatickej
> 		> prevodovky, tomu rozumiem.
> 		>
> 		> Ved ten starter tiez nerobi nic ine iba toci tym motorom. To sa neda do
> 		> riadiacej jednotky dopisat, ze if ((motor sam nebezal) and (motor sa
> 		> hybe)) then tak_sa_asi_startuje()?
> 		>
> 		> wek
> 		> _______________________________________________
> 		> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
> 		> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
> 		> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 		_______________________________________________
> 		HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
> 		Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
> 		http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> 	
> ________________________________
>
>
> 	_______________________________________________
> 	HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
> 	Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
> 	http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>   
>
>   
>
> Odesílatel zprávy si vyhrazuje právo, pod sankcí neplatnosti, uzavírat smlouvy pouze v písemné formě, přičemž za písemnou formu je považována pouze forma listiny opatřená podpisy oprávněných zástupců smluvních stran, případně její elektronicky konvertovaná podoba. Žádná jiná forma ujednání nemůže být považována za platně a účinně uzavřenou smlouvu a obsah tohoto emailu není možné považovat za návrh na uzavření jakéhokoliv smluvního vztahu. Odesílatel zprávy dále vylučuje přijetí jakékoliv nabídky pouhým chováním jakékoliv smluvní strany, zejména poskytnutím nebo přijetím plnění.
>
>   
>
> Jakákoliv skutečnost, která by mohla vyplynout ze sdělení obsaženého v tomto e-mailu, nemůže být brána za závazný příslib plnění, který by zakládal povinnost odesílatele zprávy uzavřít smlouvu, nemůže být brána za vzdání se práva či prominutí dluhu ze strany odesílatele zprávy, a to až do doby, dokud nebude stvrzena písemně v listinné podobě a opatřena podpisem oprávněného zástupce odesílatele zprávy.
>
>   
>
> Odpověď adresáta na nabídku odesílatele zprávy s jakýmkoliv dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky na uzavření smlouvy, ani když podstatně nemění podmínky nabídky. Odesílatel zprávy vylučuje modifikovanou akceptaci nabídky.
>
> ___________________________________________________________________________________________
>
>   
>
> The message sender reserves the right, under penalty of nullity, to conclude the contract in writing; the written form is considered the only form of instrument to be signed by authorized representatives of the parties or its converted form electronically. No other form of arrangement cannot be considered as validly and effectively contracted and content of the email cannot be considered as a proposal for the conclusion of any contract. The message sender also precludes the adoption of any offer simply the behavior of any contracting party in particular the granting or taking of performance.
>
>   
>
> Any fact that could arise from the communication contained in this e -mail cannot be taken as binding promise of transaction, which required the sender to contract or cannot be taken as a waiver or debt forgiveness by the sender of the message until it will be confirmed in writing in paper form and signed by an authorized representative of the message sender.
>
>   
>
> Reply of the message sender with any amendment or variation is not accepting the offer to conclude a contract, even if not substantially alter the terms of the offer. The message sender excludes modified acceptance of the offer.
>
>   
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list